Zdobywamy pierwsze linki

zdobywamy pierwsze linki

Myślę, że mój poprzedni artykuł (Dobre praktyki SEO) mógł cię trochę zniechęcić do samodzielnej pracy nad stroną, ale niestety był on niezbędny. Opisałem w nim najtrudniejszy element pracy nad promowaniem strony, a teraz, żeby trochę odpocząć i zachęcić Cię do dalszej pracy, wykonamy kilka znacznie łatwiejszych kroków i zdobędziemy linki pochodzące z profili na mediach społecznościowych i wizytówek NAP. 

Odnośniki te nie spowodują, że lotem błyskawicy wskoczysz do top 10, gdyż ich wartość pozycjonująca jest zbyt duża, ale z pewnością warto je pozyskać.

Media społecznościowe

media społecznościoweNa wstępie chciałbym zaznaczyć jedną rzecz. Nie jestem i nigdy nie byłem fanem mediów społecznościowych (no może poza YouTube), ale w końcu i ja się ugiąłem. 

Facebook

Facebook jest jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych dla firm na całym świecie. Dzięki olbrzymiemu zasięgowi i różnorodnym funkcjom, konto na Facebooku może znacząco wpłynąć na rozwój Twojej firmy. Dobrze prowadzony profil pozwoli Ci nie tylko zdobyć nowych klientów, ale także utrzymać obecnych.

 Aby założyć konto firmowe, musisz najpierw mieć osobiste. Zaloguj się na nie, w prawym górnym rogu kliknij ikonę menu (trzy poziome linie) i wybierz "Strony", a następnie kliknij "Utwórz nową stronę". Fecebook wymaga podania tylko niektórych informacji, ale przyłóż się do tego i wprowadź wszystkie dane, jakie tylko są możliwe. Szczególnie ważny jest adres Twojej strony internetowej, adres e-mail i telefon.

Wypełnij wszystkie pala, jakie tylko są możliwe. Wprowadź nazwę swojej firmy, wybierz kategorię, która najlepiej opisuje działalność Twojej firmy (np. "Sklep detaliczny", "Usługi biznesowe"). Dodaj krótki opis swojej firmy, który będzie widoczny dla odwiedzających stronę. 

Profil Firmy w Google

Udowodniono ponad wszelką wątpliwość, że jakość wizytówki Google ma duże znaczenia na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne. Profil ten jest też źródłem klientów, o czym sam się przekonałem po niecałym miesiącu od jego założenia. Bardzo ważny jest tu starannie przygotowany opis oraz opinie wystawione przez Twoich klientów. Nie muszą to być nowi klienci. Google umożliwia, a nawet zaleca, poproszenie o opinię klientów zdobytych przed założeniem wizytówki. 

Prosząc klientów o opinię, zasugeruj im, aby było to coś więcej, niż tylko krótkie "polecam" i zaznaczenie gwiazdek. Nie tylko liczba komentarzy, ale także ich merytoryczność ma duży wpływ na pozycję, na której wyświetla się Twój profil.

Dobrze przemyśl też obszar działania, który zaznaczasz. Jeśli pozyskasz opinię od osoby spoza tego obszaru, to może ona zostać usunięta. Profile firmowe w Google są bardzo mocno moderowane i właśnie dlatego cieszą się dużym zaufaniem wśród użytkowników. 

Szczegółowy instruktaż, jak założyć Profil firmy w Google znajdziesz tutaj.

LinkedIn

LinkedIn to profesjonalna platforma społecznościowa o charakterze biznesowym, która została założona w 2002 roku przez Reida Hoffmana i uruchomiona w maju 2003 roku. Jest ona skierowana głównie do osób szukających pracy, rekruterów oraz profesjonalistów chcących budować i rozwijać swoją sieć zawodową. LinkedIn umożliwia użytkownikom tworzenie i zarządzanie profilami zawodowymi, które mogą zawierać informacje na temat doświadczenia zawodowego, wykształcenia, umiejętności, rekomendacji i osiągnięć.

Funkcjonalność tej platformy sprawia, że możesz ją przekształcić w swoje internetowe CV. Jako przedsiębiorca możesz znaleźć tam pracownika, nawiązać kontakty z innymi przedsiębiorcami z Twojej branży, a nawet zdobyć klienta.

LinkedIn pozwala na publikowanie postów, tworzenie nowych lub dołączanie do istniejących już grup dyskusyjnych, dzięki czemu dzielić się swoim doświadczeniem i budować renomę Twojej firmy (przypomnij sobie, co w poprzednim artykule pisałem o E-E-A-T).

Ponadto platforma ta oferuje uczestnictwo w różnego rodzaju certyfikowanych szkoleniach. 

Aby założyć konto na LinkedIn, nie musisz mieć firmy! 

Wizytówki NAP

wizytowka nap NAP to skrót od angielskich słów Name Adress Phone odnoszący się do wizytówki przedsiębiorstwa w Internecie. Wspomniane informacje na temat działalności, czyli nazwa, adres oraz telefon dają możliwość pozyskania klientów. Ważne jest także to, aby pozostawić tam adres strony internetowej. 

Portali, na których można w łatwy i szybki sposób założyć tego typu wizytówkę, jest bez linku, ale nie radzę zakładać ich zbyt wiele. Aby je odnaleźć wystarczy w wyszukiwarce wpisać frazę "wizytówki NAP lista" albo coś w tym stylu, ale nie radzę zakładać ich zbyt wiele, zwłaszcza jeśli Twoja strona dopiero co powstała. To by mogło bardziej zaszkodzić, niż pomóc, gdyż duży, szybki przyrost linków, zwłaszcza do świeżo zbudowanej strony, jest nienaturalny. Poza tym wiele takich serwisów, to bezużyteczne katalogi, które zostały zbudowane dawno i nie były modernizowane, przez co ich budowa nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, a niektóre z nich nawet nie są zabezpieczone certyfikatem SSL. 

W Internecie znajdziesz też wiele ofert firm, które proponują utworzenie tego typu wpisów, np. 100 wizytówek za 50 zł. Nigdy czegoś takiego nie kupuj! 90% serwisów, na których tworzą wizytówki tego typu firmy, to bezużyteczny chłam, którego nikt nie moderuje i wiele założonych tam wizytówek nawet nie zostaje zindeksowanych przez Google. Zresztą, może to i lepiej, ponieważ tak duży przyrost linków w przychodzących w krótkim czasie może być naprawdę niebezpieczny

Oczywiście są też bardzo wartościowe portale, na których założenie wizytówki może być nie tylko źródłem linku, ale także klientów. Najpopularniejszym tego typu serwisem jest Panorama Firm, której właścicielem jest firma WeNet Group S. A. Myślę, że o nich słyszałeś / słyszałaś, gdyż Panorama Firm cieszy się dużą rozpoznawalnością i jeszcze na długo przed rozpowszechnieniem się internetu, była wydawana w formie papierowej. Wielu Twoich przyszłych, potencjalnych klientów szuka tam produktów i usług, więc bez wątpienia warto założyć tam wizytówkę NAP.

Obecność w Panoramie Firm ma też drugą stronę medalu. Ze względu na to, że jest to największa baza firm w Polsce, korzystają z niej telemarketerz  i inni tyłkozawracacze (żeby nie napisać gorzej) i w związku z tym możesz się spodziewać wzrostu liczby telefonów z różnymi ofertami i spamu w skrzynce mailowej.

Zarówno w przypadku Panoramy firm, jak i innych, skrupulatnie moderowanych serwisach z wizytówkami NAP, należy się spodziewać kontaktu ze strony ich przedstawicieli handlowych, którzy będą proponowani płatną reklamę lub inne rozwiązania. Ostatnio dzwoniła do mnie przedstawicielka z Panoramy Firm, która proponowała mi wyświetlenie mojej wizytówki w wyróżnionej sekcji nad innymi wizytówkami za ok. 130 zł miesięcznie. Nie wypowiem się na temat skuteczności tego typu reklamy, gdyż z niej nigdy nie korzystałem. Wybór pozostawiam Tobie. Jak już wcześniej wspomniałem, Panorama Firm naprawdę może być źródłem klientów.

Żeby tylko nie przyszło Ci do głowy podawanie innego numeru lub alternatywnego adresu e-mail w celu uniknięcia kontaktu z telemarketerami i przedstawicielami handlowymi. We wszystkich wizytówkach NAP powinien być zawarty telefon i e-mail, który jest na stronie, gdyż Google zwraca na to uwagę.

Lista serwisów, w których warto założyć wizytówki NAP

1. panoramafirm.pl 

2. pkt.pl  (także należy do firmy WeNet)

3. misterwhat.pl (wymaga założenia konta)

4. cylex-polska.pl (również wymaga założenia konta, można podać dłuższy opis — przyłóż się do niego, można tam podać także inne, np. adres konta na fb).

Jak utworzyć wizytówkę?

Najważniejsza sprawa. Aby utworzyć wizytówkę firmową, musisz mieć firmę. Piszę o tym, ponieważ nie dla każdego jest to oczywiste.

W pierwszej kolejności sprawdź, czy Twoja firma nie ma wpisu na danym portalu. Zwłaszcza Panorama Firm lubi zaciągać wpisy z CIDG. Problem polega na tym, że nie ma tam ani adresu strony internetowej, ani maila, czy telefonu. Jeśli znajdziesz tam swoją firmę, to wejdź do jej profilu i kliknij żółty przycisk "Aktualizuj dane firmy".

 Mam nadzieję, że artykuł okazał się dla Ciebie pomocny. Z następnego dowiesz się, jak tworzyć wartościową treść na stronę internetową.

 

Następny artykuł >>

<<Poprzedni artykuł

Wróć do Bazy wiedzy