Artykuły gościnne i sponsorowane

Omówione wcześniej linki pochodzące z katalogów, forów i blogów są stosunkowo łatwe w pozyskaniu, ale ich wartość jest niewielka. W tej chwili wkraczamy w świat prawdziwego pozycjonowania, które jest pracochłonne, trudniejsze, kosztowne, ale niezwykle skuteczne. Mowa tu o publikowaniu artykułów na stronach internetowych należących do innych osób. Sposobów na publikacje takich artykułów jest kilka.

Artykuły sponsorowane

Chyba nie trudno się domyślić, że płacisz za publikowanie artykułu, wewnątrz którego znajdują się linki prowadzące do Twojej strony. Najprostszym sposobem na znalezienie stron internetowych publikujących tego typu wpisy jest założenie konta na portalu www.whitepress.pl . Portal ten jest swego rodzaju pośrednikiem pomiędzy właścicielami wartościowych blogów i stron internetowych a firmami chcącymi rozreklamować swoje strony. Zarejestruj się na tym portalu, a następnie kliknij Moje konto / Dodaj stronę internetową i wpisz adres swojej strony. Aby dodać artykuł, najedź w górnym poziomym menu na Moje konto, a następnie kliknij napis Dodaj znajdujący się pod pozycją artykuły sponsorowane. Podczas wypełniania formularza tworzącego artykuł, stosuj się do wskazówek, umieszczonych nad formularzem.
Po napisaniu artykułu przejdź do listy dostępnych portali, wybierz jeden z nich i kliknij Opublikuj. Właściciel portalu który wskazałeś, zapozna się z treścią Twojego artykułu i zdecyduje, czy go opublikować (zazwyczaj nie robią problemów). Gdy Twój artykuł zostanie opublikowany, Ty dostaniesz maila zawiadamiającego o konieczności zaakceptowania publikacji.
Mała uwaga. Przy wyborze portalu wyselekcjonuj te, które są pokrewne tematycznie z prowadzoną przez Ciebie działalnością i kliknij Najtańsza oferta, aby ustawić je w kolejności od najtańszego. Zobacz poniższe filmy, a wiele zrozumiesz.

Artykuły gościnne

W odróżnieniu od artykułów sponsorowanych za publikację artykułów gościnnych nic się nie płaci. Nie ma też portali, które (podobnie jak omówiony wcześniej whitepress.pl) pośredniczyłyby pomiędzy właścicielami blogów i osobami, które chcą wypromować swoją stronę internetową. Tu musisz się troszkę bardziej postarać i osobiście znaleźć wydawcę. Jak ja to robię? Wpisuję w wyszukiwarkę projektowanie stron internetowych blog i uzyskuję w ten sposób listę blogów tematycznie powiązanych z moją działalnością. Następnie wchodzę na pierwszy lepszy i kontaktuję się poprzez e-mail z jego właścicielem. Piszę, że działam w podobnej branży i pytam o możliwość napisania artykułu na jakiś konkretny temat i opublikowania go na jego blogu. Trudność polega na tym, że aby właściciel bloga zgodził się na taki układ, artykuł napisany przez Ciebie musi być bardzo wartościowy i merytorycznie atrakcyjny. Właściciel bloga musi nabrać przekonanie, że napisany przez Ciebie artykul będzie bardzo ciekawy dla jego czytelników.
Jak to działa? Aby blog był wartościowy, muszą pojawiać się na nim regularnie wpisy. Każdego właściciela bloga prędzej czy później dopada notoryczny brak czasu, brak weny lub po prostu zwykłe lenistwo i wówczas taki artykuł jest dla niego jak manna z nieba.

Jak linkować z artykułów?
Regulamin zamieszczania linków w artykułach sponsorowanych zapewnia możliwość zamieszczenia 2 linków wewnątrz artykułu. Pamiętaj o naturalności treści linków. FrazaStrony internetowe cennik jest często wpisywana w Google, ale czy jest to zwrot poprawny gramatycznie? Konkurencyjny cennik wykonania stron internetowych jest już zwrotem poprawnym i to właśnie tak należy formułować linki. Pamiętaj, aby linkować nie tylko do strony głównej, ale też do podstron. Jeśli nie wiesz, jak wygląda link do konkretnej podstrony, to po prostu wejdź na nią, a link wyświetli się w oknie adresowym przeglądarki.
Jeśli chodzi o artykuły gościnne, to ilość i sposób zamieszczenia linków jest kwestią umowną pomiędzy Tobą a właścicielem bloga. Przyjęło się, że link do autora artykułu zamieszcza się w stopce autorskiej, a treścią linku nie są słowa kluczowe, lecz nazwa firmy lub adres strony.


Zobacz także:
Facebook Google Adwords Miejsca Google Media społecznościowe Katalogi Fora i blogi Kontent-Marketing Pozostałe Podsumowanie


TS-projekt
Wszelkie prawa zastrzeżone
kontakt: biuro@ts-projekt.pl