Jeszcze parę lat temu pozyskiwanie linków z mediów społecznościowych nie miało żadnego znaczenia. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest to, że linki te na ogół opatrzone są atrybutem nofollow, który jednoznacznie informuje Googleboty o tym, aby nie indeksować tego linku.
Linki z portali społecznościowych można pozyskać na 2 sposoby:

  • zakładając w nich konto i dodając link,
  • pozyskując linki z kont innych osób.

Pierwszy sposób jest najprostrzy. Wystarczy założyć konto, dodać link i gotowe.
Oto lista najpopularniejszych portali na świecie w 2016r:

Oczywiście mediów społecznościowych jest znacznie więcej (są np. media społecznościowe przeznaczone tylko i wyłącznie dla określonych grup zawodowych) i Twoja aktywność jest w nich wskazana.

Nieco trudniejsze w pozyskaniu, ale znacznie bardziej wartościowe są linki pochodzące z mediów społecznościowych należących do innych osób. Starannie prowadzone konta prywatne i firmowe są cennym źródłem linków, nawet jeśli mają one atrybut nofollow. Skąd zatem je brać? Dziś niemal każdy ma konto na Facebooku, Twitterze i innych Instagramach. Wystarczy poprosić członków rodziny, przyjaciół, znajomych o napisanie dwóch zdań na temat prowadzonej przez Ciebie działalności. Wpisy zamieszczone na portalach społecznościowych, to nie tylko źródła linków pozycjonujących, ale także źródła ruchu na stronie i klientów.

Dobrym źródłem linków są też konta w mediach społecznościowych należące do Twoich klientów. Załóżmy np. że prowadzisz małą firmę budowlaną i Twój klient wrzuca na Facebooka zdjęcia dokumentujące wykonany przez Ciebie remont i link do Twojej strony. Każdy na Facebooku ma jakichś znajomych, którzy śledzą zamieszczane wpisy. Czy istnieje coś bardziej wiarygodnego niż rekomendacja znajomej osoby? Nawet jeśli ktoś obecnie nie planuje remontu, to z pewnością zapisze sobie adres Twojej strony. Tego typu opinie budują wiarygodność firmy. Zawsze proś swoich klientów o zamieszczenie wpisu na Facebooku!

Linki z portali społecznościowych można także kupić. Tu z pomocą przychodzi portal likemore.pl . Jest to świetna propozycja zarówno dla osób, które chciałyby się rozreklamować, jak i dla tych, które chciałyby zarobić na własnym fanpage. My na razie skupmy się na tym pierwszym. Naturalnie na samym początku należy założyć konto na tym portalu i wykupić punkty. Aby to zrobić, należy w prawym pionowy menu wybrać opcję Punkty / Kup punkty. Im więcej punktów wykupisz, tym tańszy w przeliczeniu okaże się pojedynczy punkt. Na początku proponuję Ci nabyć 1000 ptk za 29 zł. Taka liczba punktów pozwoli Ci na przeprowadzenie bardzo skutecznej kampanii. Za zakupione punkty możesz zapłacić na dwa sposoby: przelewem, bądź poprzez płatność SMS. Pierwszy sposób jest zdecydowanie lepszy, gdyż płacą SMS-em wychodzi drożej.

Załóżmy, że decydujesz się na zakup 1000 ptk. Klikamy w odpowiednie pole i system automatycznie przeniesie cię na stronę płatności obsługiwaną przez CashBill. Tam klikasz "Tutaj Zakup kod". Po wykonaniu tej czynności wyświetli się lista banków zarejestrowanych w tym systemie. Jeśli Twoje konto bankowe nie ma opcji płacenia przez internet, to możesz wybrać opcję Dowolny przelew". Tam podaj adres e-mail, imię i nazwisko, a otrzymasz na pocztę dane do wykonania przelewu.

Bez względu na to, którą z opcji wybierzesz, to musisz poczekać, aż zaksięgują Twoją wpłatę (w zależności od wybranej opcji trwa to od kilku minut to kilku dni). Wówczas na Twoje konto e-mail zostanie wysłany kod. Po jego otrzymaniu należy ponownie zalogować się do swojego konta na linkmore.pl i kliknąć Punkty / Kup punkty, a następnie w pakiet, który wybraliśmy (np. 1000ptk). Tam należy podać swoje dane i wkleić otrzymany kod. Po poprawnym wypełnieniu formularza zakupione punkty zostaną natychmiast przypisane do Twojego konta.

Aby zobaczyć, jak wiele możliwości daje ten portal, kliknij w prawym pionowym menu Zadania. Możesz tam poprosić o utworzenie wpisu na forum, polubienie Twojego profilu na Facebooku, udostępnienie Twojego konta na Facebooku itp. Z punktu widzenia pozycjonowania, nas najbardziej interesuje udostępnienie Twojej strony firmowej na Facebooku, Google Plus itp. Koniecznie postaw warunek, że poza likniem powinny być tam 2-3 zdania dotyczące prowadzonej przez Ciebie działalności.
Każdy, kto zdecyduje się na wykonanie zadania, musi zgłosić Ci jego zakończenie. Poproś, aby w zgłoszeniu zamieszczony został link do profilu, na którym jest wpis, abyś mógł to sprawdzić.

Na Twój adres e-mail przyjdą powiadomienia o zgłoszeniach. Sprawdź je i jeśli są poprawnie wykonane, to naciśnij przycisk zatwierdzający wykonanie zadania. Jeśli nie, to zgłoś zadanie do poprawki.

Jak linkować z portali społecznościowych?
Nie baw się tu w żadne anchor teksty. Treścią linka niech będzie po prostu adres strony lub nazwa firmy.