Zasadniczo już po części poruszyliśmy ten temat, gdyż pisanie artykułów jest częścią Kontent Marketingu, ale na tematykę, którą tu poruszę, postanowiłem przeznaczyć osobną podstronę. Chciałbym tu omówić publikowanie wartościowej treści na Twojej stronie internetowej.

Zacznę od aspektu technicznego. Najprościej jest zamieścić wartościową treść na stronie z systemem zarządzania treścią i każdy może to sobie sam przygotować.

Zaloguj się do panelu administracyjnego i z górnego poziomego menu wybierz Artykuły / Artykuły. Po wykonaniu tej czynności wyświetli się lista artykułów dostępnych na Twojej stronie internetowej, a z lewej strony artykułów znajdzie się pionowe menu. Kliknij Kategorie, a następnie na zielony przycisk Utwórz. Nadaj tytuł kategorii (np. Porady) i naciśnij przycisk Zapisz i zamknij.
Przejdźmy teraz do tworzenia pozycji menu. Z górnego poziomego menu wybierz Menu / Main Menu / Utwórz pozycję menu. Jako tytuł wpisz np. Porady (FAQ, Aktualności, co tylko chcesz - zależy, co będziesz publikować na swojej stronie). Kliknij niebieski przycisk Wybierz znajdujący się przy rubryce Typ pozycji menu, a następnie wybierz Artykuły / Jedna kategoria artykułów - lista lub Jedna kategoria artykułów - przegląd. Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć. Najlepiej po utworzeniu kilku artykułów edytuj te ustawienia i wypróbuj zarówno pierwszą, jak i drugą opcję. Po wykonaniu tej czynności Pod Typem pozycji menu wyświetli się pole Wybierz kategorię. Tu należy wskazać kategorię artykułów, którą utworzyliśmy wcześniej (np. Porady).

Teraz już pozostaje tylko tworzyć artykuły. W górnym, poziomym menu kliknij Artykuły / Artykuły / Utwórz artykuł.
Po wykonaniu tych czynności wyświetli się edytor artykułu, który swoim wyglądem przypomina program Word. Tworzymy artykuł i w prawej kolumnie obok edytora wybieramy utworzoną wcześniej kategorię artykułów. Poprawne wykonanie wyżej wymienionych czynności spowoduje, że pod utworzoną przez nas pozycją menu będą się wyświetlać artykuły w kolejności od najnowszego.

W jaki sposób wykorzystać to do promowania strony internetowej?
Szefowie Google, objaśniając zmiany wprowadzone w algorytmach wyszukiwania, poinformowali, że będą zwracać coraz większą uwagę na użyteczność strony internetowej. Jeśli zatem chcesz wzmocnić pozycję swojej strony www, to postaraj się, aby była ona użyteczna dla Twoich klientów. Jak to zrobić? Należy systematycznie pisać artykuły, które będą dla nich pomocne.
Jesteś właścicielem firmy budowlanej? Napisz o różnicach pomiędzy pustakami ceramicznymi a pianowymi. Opisz zalety, wady i zastosowanie tynków cementowo-wapiennych i gipsowych.

Jesteś mechanikiem? Przygotuj serię poradników dotyczących wymiany płynów eksploatacyjnych, zrób listę najbardziej awaryjnych modeli samochodów, opisz najsłabsze strony poszczególnych marek pojazdów itp.

To ty jesteś specjalistą w swojej branży. Zastanów się: Jakie pytania najczęściej zadają Ci klienci? Z czym mają problem? Co musisz tłumaczyć po 10 razy każdemu z osobna?

Wartościowa treść zwiększy w oczach klientów zaufanie do Twojej firmy, a także przyczyni się do tego, że inne osoby będą linkować do Twojej strony z różnego rodzaju forów i blogów. Właśnie takie linki są najbardziej wartościowe i to właśnie one są obiektem poszukiwań coraz sprawniejszych algorytmów Google. Linki zamieszczone bezinteresownie przez inne osoby są najbardziej wartościowe!

Sposób 1:

A teraz mały patent, który sobie wymyśliłem w przypływie szaleństwa. Okazał się on bardzo skuteczny i szybko winduje strony w rankingu. Przeglądasz fora i blogi tematycznie powiązane z Twoją branżą i wyszukujesz posty zamieszczone przez osoby, które szukają rozwiązania jakiegoś problemu. Piszesz artykuł na swojej stronie internetowej, w którym opisujesz rozwiązanie danego problemu, logujesz się na forum z upatrzonym postem i zamieszczasz odpowiedź: "Tutaj masz rozwiązanie Twojego problemu", lub coś w tym stylu (pogrubienie jest treścią odnośnika).

Sposób 2:

Zakładasz konto na forum tematycznym i zadajesz jakieś pytanie, które dotyczy problemu opisanego w jednym z artykułów zamieszczonych na Twojej stronie www. Następnie (po pewnym czasie) zakładasz drugie konto i odpowiadasz "www.twojadomena.pl/link-do-twojego-artykułu.html - tu masz to dokładnie opisane" (pogrubienie jest treścią odnośnika).

Każdy post jest czytany średnio kilkaset razy. Linki zamieszczone w ten sposób są nie tylko suchymi odnośnikami pomagającymi w pozycjonowaniu, ale także źródłem ruchu na stronie. Jeśli napiszesz wartościowy artykuł i podlinkujesz go w ten sposób, to osoby, które go przeczytają, zapoznają się także z innymi Twoimi artykułami i mogą okazać się naturalnym źródłem linków.

Wartościowe artykuły wykonane i podlinkowane w sposób, który został powyżej opisany, podniosą renomę Twojej strony, wpłyną na zwiększenie ruchu, zwiększą Twoją wiarygodność w oczach klientów i wyszukiwarek, oraz wywindują stronę w rankingu wyszukiwania.