Facebook jako sposób na pozyskanie nowych klientów

Podwyższanie pozycji w rankingu wyszukiwania Google jest z natury procesem długotrwałym i czasochłonnym, ale (na szczęście) są alternatywy dla tego sposobu pozyskiwania klientów.

Jedną z nich jest reklama na Facebooku, która w odróżnieniu od reklamy Google Adwords jest znacznie tańsza i łatwiej jest określić grupę docelową, przez co skuteczność tej reklamy jest znacznie większa.

Dużą zaletą reklam na Facebooku są duże możliwości konfiguracyjne podczas doboru grupy docelowej. Możesz określić zasięg, na jakim wyświetlane są Twoje reklamy (np. 50km od adresu Twojej firmy). Jeśli prowadzisz firmę działającą na rynku lokalnym, to raczej nie ma sensu, aby w Twoje reklamy klikali ludzie z drugiej części Polski. Możesz też określić płeć oraz przedział wiekowy osób, do których kierowane są Twoje reklamy. Wszystko zależy od profilu działalności Twojej firmy. Jednym potrzebne są te ustawienia, innym nie, ale warto zastanowić się nad ich wykorzystaniem, gdyż trafne wytypowanie grupy odbiorców spowoduje większą ilość zapytań pochodzących z reklam, a co za tym idzie, więcej klientów za przeznaczoną na reklamę kwotę.
Załóżmy, że prowadzisz zakład fryzjerski dla kobiet. Czy w Twoje reklamy powinni klikać mężczyźni?

Klienci, którym pomogłem uruchomić reklamę na Facebooku, są bardzo z tego zadowoleni. Tobie też to polecam. Przynajmniej spróbuj uruchomić pierwszą kampanię reklamową i przetestuj jej skutki. Potraktuj reklamę na Facebooku, jako swego rodzaju zabezpieczenie. Jeśli masz pod dostatkiem klientów, to nie musisz z niej korzystać, ale jeśli czujesz, że ze zleceniami robi się niewesoło, to wtedy możesz ją uruchomić i zapewnić swojej firmie ciągłość zleceń.