Katalogi stron i katalogi firm

Na samym początku katalogi należy podzielić na dwie grupy: katalogi firm i katalogi stron. Różnica polega na tym, że do pierwszych dodajesz firmę (nie musisz mieć nawet strony internetowej), a do drugich po prostu stronę. Anchor textami w katalogach firm są najczęsciej nazwa firmy lub po prostu adres strony, a w katalogach stron są nimi tytuły wpisów. Do katalogów firm możesz dodawać wpisy bez żadnych obaw. Jak to zrobić? Po prostu wpisz w google katalog firm lub darmowy katalog firm i wypełnij formularz dotyczący dodania nowej firmy do katalogu.
Nieco inaczej ma się sprawa z dodawaniem stron www do katalogów stron. Ze względu na łatwość pozyskiwania linków, jeszcze niedawno dodawanie wpisów do katalogów było najpopularniejszą metodą pozycjonowania stron internetowych. Przyczyną tego była łatwość, z jaką pozyskiwało się takie linki. Gdybym tworzył ten kurs 5 lat temu, to katalogowanie stron internetowych byłoby na pierwszym miejscu w moich tutorialach, jednak drastyczne zmiany wprowadzone w algorytmach Google doprowadziły do sytuacji, w której nieumiejetne katalogowanie może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Dlaczego? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, najpierw należy zrozumieć podstawowe założenia Google dotyczące oceny stron internetowych. Dla Google najbardziej wartościowe są linki prowadzące do Twojej strony, które zamieścili inni internauci a nie Ty, gdyż świadczy to o wysokiej jakości treści zawartej na stronie.
Dawniej link był po prostu linkiem. Dziś algorytmy Google doskonale radzą sobie z rozpoznawaniem rodzaju serwisu na którym znajduje się link prowadzący do Twojej strony www i dzięki temu ze względu na łatwość zdobycia, linki z katalogów stron są najmniej wartościowe.
A kiedy stają się szkodliwe? Gdy zdobywasz je masowo na dużą skalę, gdy poza linkami z katalogów stron nie pozyskujesz ich z innych źródeł i gdy nie róznicujesz tytułów dodawanych wpisów. To ostatnie jest zdecydowanie najgorsze.
Jak zatem dodawać wpisy do katalogów stron? Także i na to pytanie nie ma jednożnacznej odpowiedzi, gdyż katalogi stron, ze względu na ich jakość można podzielić na 3 grupy:
1. Katalogi dostępne przy użyciu multikodu.
Niektóre katalogi stron są całkowicie darmowe, ale większość za rozpatrzenie dodanego wpisu pobiera tzw. połatę moderacyjną. Opłata ta jest zazwyczaj niewielka (1-5zł) i uiścić ją można wysyłając sms-a pod wskazany nr telefonu. W odpowiedzi otrzymamy kod, który należy wpisać we wskazane miejsce. Uiszczenie opłaty nie gwarantuje zaakceptowania (czytaj opublikowania) wpisu. Nieco inaczej sprawa ma się z katalogami dostępnymi przy użyciu tzw multikodu.
Wpisz sobie w Google multikod, a otrzymasz listę portali oferujących wykupienie jednego kodu, przy użyciu którego możesz dodać swoją stronę do wielu należących do nich katalogów. Dlaczego zatem te katalogi są najmniej wartościowe? Ich właściciele na ogół nie moderują wpisów, przez co wpisy te są niedbałe i niejednokrotnie powielane. Ty tego nie rób. Nigdy nie powielaj treści, zawsze pisz unikalny opis do każdego wpisu. Dodawanie wpisów na zasadzie edycja / kopiuj, edycja / wklej jest z pewnością bardzo wygodne, ale surowo karanie przez Google.
Czy zatem warto wykupić taki multikod? Tak. Nierzadko doskwierać Ci będzie brak czasu, zmęczenie i ostatnią rzeczą o jakiej bedziesz marzyć, to zdobywanie linków. Wówczas zaciskasz zęby, siadasz przed komputerem, piszesz może niezbyt staranny, ale unikalny opis i gotowe.
Jak linkować z tego typu katalogów? Załóżmy, że masz firmę budowlaną i chcesz wypozycjonować strone na frazę usługi budowlane Warszawa . Nigdy nie używaj bezposrednio tej frazy w tytule opisu dodawanego do tych katalogów. Najlepiej użyć długich fraz, takich jak: nazwa Twojej firmy usługi budowlane, tania firma budowlana z Warszawy, nazwa firmy remonty, itp.
2. Google. Skorzystaj po prostu z rankingu wyszukiwania Google. Wpisz darmowy katalog stron, darmowy katalog stron internetowych i gotowe. Zanim dodasz wpis zawsze zwróć uwagę na wysokość opłaty moderacyjnej. Nigdy nie płać kilkunastu złotych, bo te linki nie są zgyt wartościowe. Podczas dodawania strony do takiego katalogu postaraj się o utworzenie starannego i z pewnością unikalnego opisu, gdyż katalogi te z całą pewnościa są moderowane i kiepskiej jakości opis może spowodować brak akceptacji wpisu. Oczywiście opłata moderacyjna nie zostanie Ci zwrócona. Jeśli chodzi o linkowanie z tych katalogów, to sprawa ma się podobnie, jak w przypadku multikodów.
3. Najbardziej wartościowe katalogi stron. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1K2UZAVo8kpL6CuZyBz-9ko5mn8iUla3QV8h_iIIyISI/edit#gid=0 - do tych katalogów możesz dodawać wpisy bez obaw i stosować najbardziej atrakcyjne frazy kluczowe.


Zobacz także:
Google Adwords Miejsca Google Media społecznościowe Fora i blogi Pisanie artykułów Kontent-Marketing Pozostałe Podsumowanie


TS-projekt
Wszelkie prawa zastrzeżone
kontakt: biuro@ts-projekt.pl