Inne źródła linków

Źródeł linków jest wiele. W poprzednich artykułach opublikowałem te najczęściej stosowane. Teraz skupimy się na nieco mniej popularnych, ale równie skutecznych źródłach, które możesz wykorzystać do promocji swojej strony.

Portale ogłoszeniowe. Każda osoba prowadząca firmę prędzej, czy później zamieszcza ogłoszenie na różnego rodzaju portalach ogłoszeniowych. Nawet jeśli portal nie umożliwia wstawienia linku, to w treści ogłoszenia napisz adres swojej strony. Rozwiązanie to ma 2 korzyści:

  • Większa konkurencyjność wystawianego ogłoszenia. Popatrz na to z punktu widzenia potencjalnego klienta. Przeglądając portal ogłoszeniowy, szukasz wykonawcy jakiejś usługi i pomiędzy suchymi ogłoszeniami, zawierającymi kilka zdań, jest ogłoszenie z adresem strony internetowej, na której zamieszczona jest galeria dokumentująca działalność firmy i dokładny opis. Rzeczą oczywistą jest, że zdecydujesz się a wybór tego wykonawcy, gdyż masz o nim znacznie więcej informacji.
  • Nawet jeśli nie ma fizycznej możliwości zamieszczenia odnośnika, to niektóre przeglądarki (zwłaszcza te na urządzeniach mobilnych) rozpoznają link i automatycznie tworzą przekierowanie.
Jak linkować z portali ogłoszeniowych? Używaj do tego adresu twojej strony (twojastrona.pl) lub podstrony (twojastrona.pl/podstrona.html).
To samo dotyczy portali umożliwiającymi wstawienie zlecenia.

Informacje prasowe. Co prawda głównym celem publikacji informacji prasowych nie jest zdobywanie linków, ale odpowiednio przygotowana notka może być źródłem przynajmniej kilku mocnych linków. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób przygotować taki artykuł, to wpisz w Google jak napisać informację prasową i wówczas wyświetli Ci się wiele artykułów na ten temat. Nie brakuje też portali publikujących takie rzeczy. Wpisz w Google informacje prasowe lub opublikuj informację prasową i lista gotowa.
Jak linkować z informacji prasowych?
W treści publikacji przynajmniej raz użyj pełnej nazwy strony, łącznie z http:// lub https:// (jest to taki przedrostek przed domeną). Jeśli nie wiesz jaki przedrostek ma Twoja strona, to po prostu skopiuj link bezpośrednio z okna przeglądarki i wklej go w dowolnym edytorze tekstu (np. w Wordzie) i wtedy zobaczysz pełen adres Twojej strony. Nie zaleca się stosowania fraz kluczowych w treści odnośnika. Byłoby to źle widziane przez moderatora serwisu, na którym chcesz opublikować notkę prasową (to, że wysyłasz artykuł, nie oznacza jeszcze, że zostanie on opublikowany).

Własne zaplecze. Metoda ta polega na tworzeniu małych stron, które umieszcza się na różnych serwerach, tylko po to, aby wstawić na nie link do pozycjonowanej strony. Niegdyś była to jedna z najpopularniejszych technik pozycjonowania, dziś powoli odchodzi do lamusa. Dlaczego? Aby zaplecze było skuteczne, musi być budowane na wartościowych stronach. Aby strona była wartościowa, należy o nią dbać, pozycjonować ją itd.
Jest jedna, całkowicie darmowa, lecz pracochłonna metoda na pozyskanie własnych linków przy pomocy zaplecza. Wystarczy założyć sobie darmowego bloga na jednej z wielu dostępnych w tym celu platform. Najpopularniejszą i moim zdaniem najlepszą tego typu platformą, jest należący do Google Blogger. Platforma ta ma nowoczesne oprogramowanie, nie wyświetla żadnych reklam (u innych jest to normą) i jest niezwykle przyjazna dla użytkowników.
W jaki sposób wykorzystać Bloggera do promowania własnej strony internetowej? Aby to zrobić, należy założyć bloga tematycznie powiązanego z prowadzoną przez Ciebie działalnością i promować go przy użyciu wcześniej opisanych metod pozycjonowania (właśnie dlatego mówiłem, że jest to metoda pracochłonna). Z czasem blog zyskuje (jeśli potrafisz pisać wartościowe i użyteczne artykuły) stałe źródło odbiorców, wpisy są polecane na forach i dzięki temu staje się wartościowy.
Nie robi się tego wszystkiego dla pozyskania jednego linku z takiego bloga. Wartościowy blog jest bardzo atrakcyjnym miejscem dla innych osób działających w Twojej branży do zamieszczenia linku prowadzącego do ich strony www. I tu pojawia się możliwość wymiany. Szukasz osób, które zajmują się tym, co Ty (lub czymś pokrewnym) i mają własnego bloga, następnie proponujesz im wymianę linków lub artykułów, w których są zamieszczone linki.
Drugim sposobem na wykorzystanie tego typu bloga jest zamieszczenie na nim swojej oferty. Blogger umożliwia nie tylko tworzenie postów, ale także podstron. Konstrukcja tego oprogramowania wygląda w ten sposób, że w głównej części wyświetlają się posty, począwszy od najnowszego, a nad nimi jest menu, w którym możesz utworzyć podstrony (np. o mnie, oferta, cennik, kontakt). Blogi świetnie się pozycjonują (jeśli regularnie zamieszcza się na nich posty i zdobywa linki) i warto to wykorzystać, zwłaszcza że jest za darmo.
Pod spodem zamieszczam film obrazujący, w jaki sposób utworzyć bloga na blogerze.



Zobacz także:
Google Adwords Miejsca Google Media społecznościowe Katalogi Fora i blogi Pisanie artykułów Kontent-Marketing Podsumowanie


TS-projekt
Wszelkie prawa zastrzeżone
kontakt: biuro@ts-projekt.pl